Pielgrzymka na Dolny Śląsk | Galeria fotografii

17 września 2019

W dniach 17-19 września tego roku odbyła się parafialna pielgrzymka na Dolny Śląsk. Jak zwykle trudno było skompletować grupę pielgrzymkową, ale ostatecznie, „rzutem na taśmę”, zebrała się dwudziestoosobowa grupa, która rankiem 17 września wyruszyła spod naszej plebanii na zachód. Pierwszym miejscem na trasie naszej podróży był przepiękny zamek w Mosznej. Wielkie wrażenie zrobiła na nas architektura zewnętrzna. Z kolei wnętrza były mniej ciekawe, raczej skromne, czy nawet odrobinę zaniedbane. Niewątpliwe wpływ na to ma fakt, że zamek został kompletnie ograbiony w latach powojennych. Z Mosznej pojechaliśmy do Kamienia Śląskiego – miejsca urodzin św. Jacka Odrowąż. To również bardzo piękne miejsce, które nas oczarowało. W niewielkiej kaplicy św. Jacka, jaśniejącej blaskiem złota, pozwoliła nam przeżyć Eucharystię i nieco zatrzymać się. Po posiłku ruszyliśmy już w stronę Wrocławia, aby jeszcze tego samego dnia obejrzeć monumentalne dzieło artystyczne – Panoramę Racławicką. Niesamowite wrażenie zrobiło na nas połączenie płaskiego obrazu z aranżacją całego wnętrza, tak że trudno było nam zobaczyć jak daleko sięga obraz, i od którego miejsca rozpoczyna się trójwymiarowa scenografia. Przed wieczorem dotarliśmy do domu rekolekcyjnego księży salwatorianów w Trzebnicy. Po rozlokowaniu się w pokojach udaliśmy się do bazyliki św. Jadwigi na nabożeństwo ku jej czci. Potom kolacja, Apel Jasnogórski i wypoczynek…

Dzień drugi pielgrzymki wypełniły nam zasadniczo dwa ciekawe miejsca: Legnica z kościołem św. Jacka, w którym wydarzył się w roku 2013 i jest przechowywany Cud Eucharystyczny, oraz monumentalne opactwo pocysterskie w Krzeszowie, niedaleko Kamiennej Góry. W Legnicy mieliśmy czas na spokojne zatrzymanie się, modlitwę, wspólną Mszę św. Duże wrażenie zrobiło na nas spotkanie z ks. Proboszczem, który nie tylko opowiedział nam o Wydarzeniu Eucharystycznym, ale budził z uśpienia naszą wiarę, dając świadectwo osobistego życia z Bogiem. Byliśmy mu za to bardzo wdzięczni. Z kolei Krzeszów ze swoimi kościołami, ponieważ na terenie opactwa znajdują się dwa potężne kościoły przybliżył na postać św. Józefa, Oblubieńca NMP. To jemu poświęcony jest jeden z kościołów, w którym wszystkie wizerunki (zarówno freski jak i obrazy na płótnie) ukazują dzieje Opiekuna Pana Jezusa. Zaś w kościele głównym mogliśmy spojrzeć w oczy Matki Bożej Łaskawej, która czczona jest tutaj jako szczególna patronka diecezji legnickiej. A wieczorem tego samego dnia, już po powrocie do Trzebnicy, ks. Piotr – proboszcz, oprowadził nas po bazylice św. Jadwigi.

Ostatni dzień przeznaczyliśmy na Wrocław. Piękne Miasto, poprzecinane licznymi odnogami Odry, w którym łączą się wspaniałe zabytki z nowoczesnością. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ostrowa Tumskiego, który ma tyle ciekawych miejsc, że można byłoby zatrzymać się tylko tutaj. Ale my poszliśmy dalej, w stronę Ossolineum, Uniwersytetu, aż na wspaniały Rynek, gdzie mieliśmy czas dla siebie na posiłek i osobiste zwiedzanie. Ostatnim punktem na naszej trasie był wrocławski ogród zoologiczny, a w nim Afrikanarium – wielki, nowoczesny budynek, w którym czeka na zwiedzających skrawek afrykańskiej natury, głównie tej związanej z wodą. Przez chwilę mogliśmy pooddychać tropikalnym powietrzem i poczuć tamten klimat… Już w drodze powrotnej nawiedziliśmy jeszcze króciutko kościół św. Augustyna, w którym posługę pełnią bracia kapucyni. Radośni i wdzięczni dotarliśmy szczęśliwie do Bytomia ok. 20.30. Bogu niech będą dzięki za przeżycia duchowe oraz kulturalne, które stały się naszym udziałem.

tekst i fotografie: br. Jacek Waligóra

Będziemy malować nasz kościół. Chcemy, żeby był piękny.

Koszty tej inwestycji będą bardzo duże.

Dlatego bardzo prosimy o wsparcie.

Chcę przekazać ofiarę

Nasz adres

• Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego - Bracia Kapucyni
  • ul. Ligonia 2, 41-902 Bytom
  • tel. +48 32 787 75 10
  • e-mail: pks_bytom (at) kuria.gliwice.pl
  • konto parafii: 97 1240 1343 1111 0000 2367 4543

Dziękujemy

• Za wszelką pomoc duchową i materialną z serca dziękujemy. Codziennie modlimy się za tych, którzy nam dobrze czynią. Ponadto każdy brat kapłan raz w miesiącu sprawuje mszę świętą w intencji dobrodziejów.
    Bóg zapłać Wam za wszelkie dobro!

Modlitwa za dobrodziejów

• Racz, Panie, nagrodzić życiem wiecznym wszystkich, którzy nam dobrze czynią dla imienia Twego. Amen.
Top
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce. Więcej szczegółów…